7.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci: zabawy indywidualne i w grupach, korzystanie z gier i układanek stolikowych, zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce, utrwalenie nauczonych w przedszkolu piosenek i wierszy, zabawy według zainteresowań dzieci, z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych, czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycieli, porządkowanie sali.
8.30 – 8.50 Przygotowanie do śniadania: wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków oraz kulturalnego zachowania się przy stole.
9.00 – 9.30 Śniadanie.
10.00 – 10.30 Zajęcia obowiązkowe/ zajęcia dodatkowe w sali lub na dworze prowadzone według planów miesięcznych opracowanych przez nauczycieli dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową – uwzględniające podział na grupy wiekowe.
10.30 – 11.30 Zabawy dowolne na placu przedszkolnym (swobodne i pod kierunkiem nauczyciela), zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie urządzeń rekreacyjnych, spacery, wycieczki, zachowanie bezpieczeństwa, przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie. W zależności od pogody – zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dzieci, wspierające integrację. Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, praca indywidualna z dzieckiem.
12.00 – 12.30 Obiad .
12.30 – 13.00 Przygotowanie do leżakowania.
13.00 – 14.30 Leżakowanie.
15.00 – 15.30 Podwieczorek.
15.40 – 17.00 Zabawy dowolne w sali lub na dworze. Rozchodzenie się dzieci.